What to call my business/webshop/brand?

image description
A picture I took last year. I love springtime.

Jag har länge funderat på vad jag ska döpa mitt varumärke till. Det ska ju vara ett namn som jag känner mig bekväm med. Ett namn som kan förknippas med de produkter som ska säljas. Ett namn som är unikt men ändå lätt att komma ihåg. Ett namn som jag inte tröttnar på. Det är många kriterier, men jag tycker att de ska följas. Jag står just nu och väger mellan om jag ska använda mig av mitt eget namn eller inte. Ibland kan jag tycka att det är tråkigt med det på varumärken. Egentligen gillar jag bara varumärken som har ett namn som förknippas med produkterna, kunderna eller helt enkelt bara en liknelse till vad de strävar efter. Namn jag tycker är klockrena är Forever 21 och Wildfox. Så jag tror att jag skippar mitt eget namn och satsa på något annat. Men vad? Jag måste nog brainstorma några namn!

-

I've been thinking about what I should name my brand. There supposed to be a name that I feel comfortable with. A name that may be associated with the products. A name that is unique but still easy to remember. A name that I do not get tired of. There are many criteria, but I think they should be followed. I stand right now and weigh between whether I should use my my own name or not. Sometimes I find it boring with it on a brand. Actually I only like brands that have a name associated with the products, customers, or simply a parable for what they are aiming for. Names I think are spot on is Forever 21 and Wildfox. So I think I will skip my own name and go for something else. But what? I have to brainstorm some names!

Kommentarer
Postat av: Lisbom

Eller så kan du göra en kombination av ditt namn? :) Så känns det personligt för dig men det är inte säkert att andra fattar det! Så gjorde jag :)

2012-03-12 @ 21:31:07
URL: http://lisbom.blogg.se/
Postat av: Lisbom

Ska bli kul att se sen när du kommer igång! :)

2012-03-13 @ 19:30:22
URL: http://lisbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0