Indian girl



Materials: A3 Canson sketch paper, Derwent Graphic pens; HB, 3B and 6B, Letraset fineliner pen; colour Black

Ingen av bilderna gör teckningen rättvisa. Den första är för mörk och den andra är för ljus. Jag stör mig på att jag inte har en A3 skanner! Hur som helst... Jag är ganska nöjd med ansiktet, det andra vet jag inte. Handen är jag inte alls nöjd med och kroppen vet jag inte... Skuggningen är bättre på teckningen i verkligheten än på bilderna, så det måste vara proportionerna som jag stör mig på. Bättre lycka nästa gång, eller hur?



None of the pictures do the drawing justice. The first one is too dark and the other is to light. It bothers me that I do not have an A3 scanner! Anyway ... It am quite happy with her face, everything else I don't know. It am not pleased with the hand and the body, I don't know ... The shading is better at the drawing in real life than in the pictures, so it must be the proportions that bother me. Better luck next time, right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0