My spirit has always been wild and free


Materials: A4 drawing paper, Letraset fineliner pen; colour Black, Caran d'Ache watercolor pencils colors; Black, Ultramarine and White


Här är den färdiga teckningen. Jag blev ganska nöjd med teckningen, förutom ögonfransarna. Dessutom planerade jag teckningen dåligt (den nedre fjädern är i vägen för nedre ögonfrans raden så det ser konstigt ut). Varför är det alltid så att jag hittar så mycket fel på mina egna teckningar? Måste ha att göra med att jag är min egen värsta kritiker. Men men... Hur som helst är det första gången jag har ritat fjädrar. Att de blev något så där snygga gör mig ganska glad. Jag kommer nog att rita fjädrar snart igen.



Here is the finished drawing. I was quite pleased with the drawing, except for the lashes. Furthermore I planned the drawing bad (the lower feather is in the way of the lower lash line so it looks strange). Why is it always that I can find so much wrong with my own drawings? Must have to do with that I am my own worst critic. Well, well ... Anyway, it is the first time I've drawn feathers. That they became so nice makes me pretty happy. I will probably draw feathers once again soon.

Kommentarer
Postat av: Sara

Riktigt snygg! Jag är imponerad av din talang :)

2011-10-15 @ 21:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0