Waist




Material: A4 skisspapper, Letraset fineliner tuschpenna
och Derwent Graphic pennor; HB, B och 2B.



Så här ser den inscannade och färdiga versionen ut (den är lite mörkare i verkligheten, scannern gör den ju ganska ljus). Jag är inte helt nöjd med den, skuggningen blev inte fullt så bra som jag hade velat att den skulle vara. Och helt ärligt så ser det inte ens ut som om det är ett par jeans. Men för att vara lite positiv så får jag faktiskt säga att jag är pyttelite nöjd eftersom detta är den första teckning jag faktiskt gjort klart (då menar jag med skuggning och allt). Jag märker själv att jag har en hel del att jobba på, realistisk måste man ju vara eller hur? Jag är absolut ingen konstnär, kommer heller aldrig att påstå det förrän jag lever på min konst, och jag kommer heller aldrig påstå att jag kan allt eftersom det är omöjligt! Men, en dag i framtiden kommer jag säkert tycka att jag är duktig och har talang, men det är en lång väg dit. För att komma dit måste jag öva, öva, öva och öva lite till. Övning ger färdighet!

Nu ska jag börja på en ny teckning! Ha det bra!




Kommentarer
Postat av: Sara

Riktigt snyggt!

2010-09-20 @ 21:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0