Hot Stuff




Material: A3 Canson skisspapper, Derwent Graphic pennor; HB, B och 2B


Här har ni resten av teckningen. Den är mörk och otydlig för att jag har fotat teckningen. Finns det A3 scanners egentligen? Skulle behöva införskaffa mig en sådan i så fall.

Jag kan säga att teckningen var ganska svårt att skugga. Men jag tycker att den blev så bra som den kan bli. Gillar dock inte ansiktet, tycker att det blev lite väl avlångt. Jag behöver nog öva mer på proportioner.

Teckningen var rolig att hålla på med trots att jag själv ser en hel del skavanker på henne som jag skulle vilja ändra på (om jag ändå hade haft mer tålamod). Har så mycket inspiration i mitt huvud och hjärta att jag bara vill börja på en annan teckning, och det nu, nu, nu! Jag tror faktiskt att jag ska göra det alltså. Något på ett A4 papper så jag kan få till skuggningen.

Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: josefin

snyyyyggt!

2010-09-29 @ 11:15:56
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0