Taken - The Last Samurai



 

 

Denna låten från filmen The Last Samurai har jag blivit helt förälskad i. Jag älskar dramatisk musik. Så Hans Zimmer, som gjort denna låten och de andra till The Last Samurai, och som har gjort musiken till många, många, många andra filmer är en musikskapare som jag verkligen älskar. Hans musik är känslosam, dramatisk och får fram känslor inom mig som jag knappt kan förklara eller beskriva.

 

Dramatisk musik (som denna låten) lyssnar jag ofta på i alla känslomässiga lägen. Sån musik ger mig alltid tonvis med inspiration till allt möjligt (tecknande, målande, skrivande, you name it). Jag har alltid älskar dramatisk musik, jag brukar säga att musik är det som känslor skulle låta som, och just därför älskar jag dramatisk musik.

 

Jag låter kanske ganska flummig nu, men att förlora sig in i en värld av musik som frambringar känslor inom mig och bilder av konst i mitt huvud är helt otroligt underbart. Jag kan erkänna att jag är en väldigt känslosam person, och då kan jag också erkänna att musik som denna låten kan får mig att gråta. Att jag ibland kan låta flummig kan bero på detta. Men det är så jag är :)

 

Nu ska jag lyssna på mer underbar musik och göra det sista på Beauty teckningen så att jag kan lägga upp det färdiga resultatet här någon gång. Vi hörs! :)

 

 


Kommentarer
Postat av: Sara

Intressant inlägg. Tycker låten är väldigt bra. Och som du säger så får den en att känna olika känslor.



Älskar din blogg<3

2010-10-07 @ 20:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0