Lady in red





Material: A4 skisspapper, Letraset fineliner tuschpenna, Promarker pennor i fägerna
Saffron och Poppy Red
och Caran d'ache supracolor soft färgpennor i färgerna
Black, Umber, Orange, Lemon Yellow och White


Från skiss till färdig teckning. Hade inte tillgång till min scanner nu, så fick ta foto på teckningen i stället. Och som ni ser blev det inte alls bra, suddigt som fan. Men förhoppningsvis syns det vad det är i alla fall...

Detta är en teckning som jag gjort helt från steg ett idag. Blev förvånad över hur kort tid det tog att göra den färdig. Men eftersom jag använt mig av promarkerpennor i stället för att skugga med blyerts och stompfar så gick det lite snabbare. Blir kanske (men bara kanske) mer promarker-teckningar inom snar framtid.

Men nästa teckning (som jag redan gjort skissen på) kommer att bli i blyerts. Ni får se en bit av skissen senare eller imorgon, för just nu vill jag bara fortsätta med den. I vilket fall som helst så hörs vi. Ha det bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0