Refreshing my memory



Jag har suttit och overlockat hela morgonen. För er som inte vet vad overlock är kan jag berätta att den har samma funktion som en zig-zack söm (för att hindra tyger från att frasa upp sig i kanterna), fast en overlock söm är hundra gånger bättre. Enda sedan jag gick i gymnasiet (Textil & Design) så har jag använt mig av overlock.

Hur som helst, det var inte overlock jag skulle snacka om nu. Nej, jag tänkte tipsa om boken som ni ser på bilden. 101 saker jag lärt mig i fashion school. Jag fick hem den i fredags och har läst genom hela boken. Även om jag redan visste en hel del av vad som stod i boken tyckte jag att den var rolig att läsa. Det fanns rolig historia och några konkreta tips som var intressanta. Så om ni är intresserade att gå på fashion school, vill in i modebranschen eller bara gillar mode kan detta vara en intressant och rolig bok att läsa :)

Nu ska jag fortsätta sy. Ha det bra :)

-

I've been sewing (overlocking) all morning. For those of you who do not know what overlock is, I can tell you that it has the same function as a zig-zag stitch, though an overlock stitch is a hundred times better. Since I was in high school (Textile & Design), I only used the overlock.

Anyway, it is not overlock I should talk about now. No, I wanted to tell you about the book you see in the picture. 101 things I learned in fashion school. I got it last Friday and have read through the whole book. Although I already knew a lot of what was written in the book, I thought it was fun to read. There were funny history and some practical tips that were interesting. So if you are interested to attend fashion school, wants to get into the fashion industry or just like fashion, this could be an interesting and fun book to read :)

Now I'll continue to sew. Take care :)



Kommentarer
Postat av: Sara

Tack för tipset :)

2012-02-13 @ 13:40:27
Postat av: Linda

Jag har inte fattat det där (antagligen för att jag aldrig testat då), vad är det som är så mycket bättre med en ocerlock? Och kan man göra något annat med den än vad man nu brukar zig-zacka vanligtvis? :)

2012-02-14 @ 00:05:03
URL: http://phyllisholly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0