Beauty - Work in progress #3






Har suttit och skuggat ett tag nu och tänkte visa er en bit av resultatet. Som ni ser så valde jag att göra teckningen i svart/vitt istället för färg. Känner mig mer hemma med blyerts än färgpennor, kritor, pasteller eller liknande. Jag kan inte skugga med färger, de försöken jag har gjort har inte blivit bra alls. Därför bestämde jag mig för svart/vit istället.

Jag har fortfarande mycket kvar att göra på teckningen. Ska fixa mer på klänningen och så har jag hela bakgrunden kvar (som jag vet kommer att bli sjukt svår att göra bra). Har många timmar kvar att lägga ner på denna, och det får bli någon annan dag.

Nu måste jag plugga. Ska läsa två romaner (Mor gifter sig - Moa Martinson och Nässlorna blomma - Harry Martinson) till på måndag. Har ju missat två dagars plugg när jag var nere i Prag (torsdag och fredag) + en helg. Så nu gäller det att vara flitig ;P

Med andra ord kommer jag antagligen inte att göra mer på teckningen förrän i helgen (och som tur är så är det ju ändå snart). Ha det bra så hörs vi snart igen! :)


Kommentarer
Postat av: Sara

Väldigt fin!



Har du inte funderat på att lägga upp ett inlägg om vad det är för material du använder dig av när du tecknar?



Och sen har jag en fråga till: Har du inte funderat på att kanske teckna något med färg? Jag vet att du inte kan skugga bra i färg eftersom du skrev det själv i detta inlägget. Men det skulle vara jättekul att se något som du gjort i färg :)



Jag älska din blogg, den är inspirerande på många olika sätt och vis.



:)

2010-10-06 @ 11:14:37
Postat av: Michaela Fagerudd - Blivande fotograf

tack så himla mycket, känns underbart att höra!

Snyggt ritat!

2010-10-06 @ 12:22:49
URL: http://michaelaf.blogg.se/
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

tack så jättemycket!! kul att du gillar det jag gör =) det gör mig glad!

och du verkar väldigt duktig du med!!

2010-10-06 @ 14:06:37
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: JAS Drawings - Konstblogg

Svar till Sara:



Jo visst har jag funderat på att publicera vad jag använder för material och liknande. Men har funderat på att fixa en bild till min meny först (en bild som man klickar på för att komma till inlägget om mitt material).



Jag kan säga så här. När jag tecknar så håller jag helst på med blyerts, endast av den anledningen att jag tycker att det är kul och sjukt snyggt. Men däremot älskar jag färg, jag är verkligen en färgsprakande person, men det använder jag bara när jag målar på canvasdukar. Då använder jag mig mest av akrylfärger. Om du har tålamod att vänta någon vecka till (just nu har jag det ganska fullt upp med plugg) så ska du få se en tavla som jag snart ska börja på. Har en stark bild i huvudet och jag vill jävligt gärna få ut den på canvasduk, men har som sagt inte tid just nu.



För att vara kort: inlägg om material kommer snart upp. Mer färg på min konst kommer också snart upp (så fort jag får tid till att kladda på canvas).



Tack för att du gillar min blogg :)

2010-10-09 @ 13:23:46
URL: http://jasdrawings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0