Why does nobody see me?


Materials: A4 drawing paper, Derwent Graphic pens; HB and 6B, Letraset fineliner pen; colour Black, Caran d'Ache watercolor pencils colors; Black, Grass Green, Utramarine, Violet, Scarlet, Purple and Lemon Yellow


Så här blev den till slut. Teckningen är dock ljusare i verkligheten. Jag tycker att den har ett rätt bra budskap. Eller vad säger ni? En ung tjej som mår dåligt, färgar håret för att synas, men fortfarande ser ingen henne. Jag vet hur det är. jag har varit där en gång i tiden. Men då handlade det inte om att färga håret, då var det andra förändringar jag gjorde. jag tror alla unga tjejer har varit i den situationen. Därför tycker jag att budskapet är på pricken.

Vad tycker ni om teckningen?



The drawing is brighter in reality. I think it has a pretty good message. Or what do you say? A young girl who feels bad, dye her hair to be seen, but still no one see her. I know how it is. I've been there once. But then it was not about coloring my hair. I think all young girls have been in that situation. I therefore think that the message is spot on.

What do you think of the drawing?

Kommentarer
Postat av: Sara

Verkligen ett bra budskap! Det är som du säger; många tjejer (det kvittar nog egentligen om de är unga eller inte) känner, eller har någon gång känt såhär.

2011-10-27 @ 11:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0