Proud of my female life



Materials: A3 Canson sketch paper, Derwent Graphic pens; HB, 3B and 6B, Letraset fineliner pen; colour Black, Promarker; colour Black

Gjorde klart denna precis efter att jag kommit hem från Skottland. Har dock inte hunnit lägga upp den här förrän nu. Som ni ser har hon tecknet för kvinna på vänstra armen och ett Ankh tecken på bröstet. Jag gjorde denna teckningen för att jag var trött på att höra om alla våldtäkter och hur nedbrutna tjejer/kvinnor blir efter en sådan hemsk upplevelse. Liksom, det räcker nu! Bara för att det finns män där ute som våldtar tjejer/kvinnor betyder inte att vi ska vara på botten av hierarkin. Nej, jag tar på mig krigssminket och fajtas för att stoppa våldtäkter. Jag kan inte göra allt själv, men jag kan säkert bidra till något.



I finished this right after I got home from Scotland. Have not had time to post it here until now. As you can see she has the sign of woman on the left arm and an Ankh sign of the chest. I made this drawing because I was tired of hearing about all the rapes going on and how degraded girls/women become after such a horrible experience. It is enough now! Just because there are men out there who rape girls/women does not mean we should be on the bottom of the hierarchy. No, I put on my war make-up on and battle in order to try to stop rape. I can not do everything myself, but I can certainly help somewhat.

Kommentarer
Postat av: Lisa - tecknar

Snyggt! :)

2011-10-06 @ 11:50:24
URL: http://lisbom.blogg.se/
Postat av: Sara

Riktigt snygg. Jag håller helt med dig om det du skriver!

2011-10-06 @ 21:17:31
Postat av: Anna

Väldigt fin :)

2011-10-06 @ 21:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0