The girl with the rose


Material: A4 ritpapper, Derwent Graphic pennor; 2H, HB och 3B,
Letraset ProMarker tuschpenna i färgen Black

Jag gjorde klart denna teckningen igår. Det gick rätt snabbt eftersom det bara är en A4 teckning. Detta är första gången jag är ganska nöjd med en ros. De brukar inte bli bra annars, men denna blev faktiskt helt okej. Märkte även att 2H är en riktigt bra penna till att rita hår. Jag tycker att det är lättare att få håret att se "levande" ut med 2H (använde HB pennor till det innan, men det smetade ut sig för lätt).

Detta är inte en av mina bästa teckningar. Vet inte ens om jag gillar den, haha. Men visst ska det vara så? Man kan ju inte vara nöjd med allt? Och det är väl sådant som får en att växa? Äsch, jag vet inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0