Egyptian Alien



Material: A3 Canson skisspapper, Derwent Graphic pennor; HB, B och 2B


Jag har börjat bli väldigt fascinerad av Extraterrestrials och allt som har med dem att göra. Jag har alltid trott att Extraterrestrials finns där ute någonstans, vi kan ju omöjligt vara ensamma i universum (kanske har jag tittat på för mycket Stargate?). Antagligen ser de inte ut som på bilden, med stort huvud och stora ögon. Det är bara en skröna, eller hur?

Hur som helst fick jag inspiration till denna teckningen när jag tittade på bilder av egyptiska väggmålningar. Därför fick denna teckning heta Egyptian Alien. Jag har en snyggare Alien på g, den får ni se senare eller imorgon. Tills dess hoppas jag att ni har det bra :)

Nu ska jag rita.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0