Close your eyes and feel the warm summer breeze - Work in progress



Ursäkta att bilden är så suddig. Men det syns väl ändå att det är ett ansikte med stängda ögon? Den är tecknad på ett A3 papper, så jag funderar på vad jag ska göra för bakgrund. Dvs om jag ska ha någon bakgrund. Det där med bakgrunder är inte riktigt min grej, vilket ni kanske har förstått. Mina teckningar innefattar inte några bakgrunder precis. Det är kanske något jag borde ändra på? Kanske borde jag teckna landskap? Eller så skulle det kanske vara nyttigt för mig att trotsa spärren i min hand och verkligen bara kladda med färger? Jag tror faktiskt att jag hade blivit bättre på att teckna om jag hade vågar trotsa det fina och vidgat mina vyer. Lättare sagt än gjort.

Har ni några bra tips över vad man kan göra för att utveckla sitt tecknande/målande?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0