Big lips


Material: A3 Canson skisspapper, Derwent Graphic pennor; 2H, HB, 3B och 6B,
Letraset ProMarker tuschpenna i färgen Black

Är det bara jag, eller ser ni också likheten mellan kvinnan på teckningen och Angelina Jolie? Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Kanske något med ögonen? Äh, jag vet inte...

Teckningen är ganska mycket mörkare i verkligheten, så skuggan runt läpparna är inte alls så ljust i verkligheten som på bilden. Dessutom har håret fler nyanser i verkligheten än på bilden. Men så får det bli när man inte har en A3 scanner, eller hur?

Nu ska jag titta på ett par avsnitt Stargate Atlantis och skissa, skissa, skissa. Visar eventuella skisser imorgon. Ha det bra :)

Kommentarer
Postat av: Lisa - tecknar

Åh vad kul! Jag är ju själv i uppstartsfasen! :) Ska allt vara uppsytt av dig eller ska du köpa in?

2011-06-29 @ 19:52:10
URL: http://lisbom.blogg.se/
Postat av: Sara

Jo hon liknar angelina lite :)

2011-06-29 @ 21:21:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0