Aliens are also living creatures


Material: A3 Canson skisspapper, Derwent Graphic pennor; HB och 2B,
Letraset fineliner tuschpenna i färgen svart

Nu är teckningen klar. Min fascination för Extraterrestrials håller fortfarande i sig. Jag tror faktiskt på att det finns fler än vi jordbor ute i universum. För mig är det ologiskt om det bara fanns vi människor, helt ensamma, i universumet. Kanske tycker ni att jag är alltför öppensinnad, och det får ni lov att tycka. Vissa tror på skrönor, vissa tror på spöken och häxor, jag tror på Extraterrestrials.

Teckningen är baserad på en Alien som råkat komma i fel händer. Ibland kan människan vara så nyfikna att vi struntar i priset som betalas. Kanske skulle det vara bäst för alla parter om Aliens aldrig upptäcktes (om det verkligen finns några där ute). Om vi inte ens kan ha fred på vår egen planet, hur ska vi då klara av främmande från yttre rymden?

Haha, jag känner att jag kan skriva hur mycket som helst om Aliens. Men jag ska låta bli. Har en ny skiss som jag ska hinna visa innan jag ska ut i solen. Så jag får sätta punkt här :)


Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

Jag håller med ditt resonemang om aliens. Och bilden är jättehäftig, men försök våga ta i ÄNNU mer på skuggpartierna så att det blir mer kontraster i bilden. Jag pluggar till bildlärare och har samma "problem" själv.

2011-06-13 @ 12:17:22
URL: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Sara

Teckningen är riktigt snygg. Hade kanske blivit lite snyggare om du skuggat mer. Jag skulle tro att du behöver mjukare penna. Testa först med kanske 6B och sedan ner mot 8B. Konstrasterna blir större vilket resulterar i snyggare teckning.

Jag tror också på aliens. Dessutom håller jag helt och hållet med dig om att det nog är bäst om vi aldrig får veta att dom finns där ute (om dom finns).

2011-06-13 @ 12:26:58
Postat av: Lisa - tecknar

Gillar att den är så speciell, det enda jag funderar på är om den är mörkare i verkligheten? Annars skulle den bli ännu snyggare om du gjorde allt mörkare :)

2011-06-13 @ 14:12:48
URL: http://lisbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0