Roses


Material: A4 ritpapper, Derwent Graphic pennor; HB, färgpennor från Caran d'Ache

Nu är även denna teckning färdig och inscannad på laptopen.

Jag fick en fråga om när på dygnet jag brukar skissa och teckna. Jag vet att jag publicerar mina teckningar i en enda stor röra, haha, men jag publicerar dem alltid i kronologisk ordning. När jag skissat något nytt visar jag det, när jag är klar med en teckning så visar jag den.

För att svara på frågan så kan jag berätta att jag alltid skissar på något nytt på kvällarna/nätterna. För det är då jag är som djupast/mest känslosam/inspirerad. Det brukar också vara då jag jobbar som bäst egentligen. Det händer dock att jag skissar en massa teckningar som jag inte visar här på bloggen heller. Antingen är de för fula, haha, eller så är de för personliga (och jag vill helst inte blotta mig alldeles för mycket, låter det normalt? :P).

Under de dagar då jag har tid att göra klart mina teckningar (t.ex. när jag inte springer ärenden, är med vänner eller pluggar) då brukar jag sitta några timmar och rita. Nu på sommaren blir det alltså mycket ritande eftersom jag mest ligger i solen och latar mig (ja, jag ritar även på stranden). Varför inte passa på när man ändå ska ligga och steka, eller hur? :)

Nu: lyssna på och inspireras av musikvideos :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0