Jim Warren









Jag älskar Jim Warrens konst. Hans konst är otroligt detaljrik, vacker och inspirerande. Det är någon sjyst blandning mellan verklighet och surrealism som mixats tillsammans på ett otroligt snyggt sätt. Allt ser så perfekt ut. Titta bland annat på molnen. Dessutom älskar jag färgskalan som får mig att tänka på sagor. Det är kanske inte så konstigt att jag är inne i en period just nu där jag målar mycket med färg. Det smittar liksom av sig när man tittar på Jim Warrens konst.



I love Jim Warren's art. His art is incredibly intricate, beautiful and inspiring. The art is some gorgeous mixture of reality and surrealism, which is mixed together in an incredibly beautiful way. Everything looks so perfect. Take a look at the clouds in particular. Furthermore, I love the color scale. It makes me think of fairy tales. It is perhaps not surprising that I am going through a period right now where I paint a lot with color. It is contagious when you look at Jim Warren's art.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vackert! Du kommer säkert bli lika duktig någon dag inom snar framtid :) Det gäller bara att öva och öva. Eller hur? :)

2011-08-06 @ 22:18:45
Postat av: Lisa - tecknar

Tack ^^ jag var det redan innan till 6 st :O haha



Så galet härliga bilder!

2011-08-09 @ 15:32:53
URL: http://lisbom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0